AINON ja ranskalainen Three Days of Forest Suomessa – voita liput Helsingin keikalle kilpailussa

Vapaat äänet -agentuurin kansainväliset kiertueet jatkuvat syyskuussa. Yhteistyössä Suomen Jazzliiton kanssa tulevalla kiertueella AINON ja ranskalainen Three Days of Forest kiertävät Suomea yhdessä ja erikseen.

Yhteistyössä Vapaiden äänien kanssa Jazzpossu tarjoaa yhdelle onnekkaalle seuralaisineen liput Helsingin Malmitalon keikalle 28.9.

Osallistu kilpailuun tämän linkin takaa löytyvällä lomakkeella viimeistään perjantaina 24.9. kello 12.

AINON

Sellisti Aino Juutilaisen luotsaama AINON kuuluu kotimaisen jazzkentän raikkaisiin tulokkaisiin, jonka We Jazz Recordsin syksyllä 2020 julkaisema debyyttialbumi keräsi runsaasti huomiota ja sai osakseen kehuja poikkeuksellisen onnistuneesta klassisen musiikin ja jazzin synteesistä. Ilmaisuvoimastaan ja kiehtovasta äänikirjostaan kiitelty omintakeinen nelikko soittaa kiertueella debyyttialbumiltaan tuttuja kappaleita sekä uusia sävellyksiä. Juutilaisen rinnalla AINONissa soittavat viulisti ja alttoviulisti Merimaija Aalto, puupuhaltaja Suvi Linnovaara sekä mm. Alder Egosta tuttu rumpali Joonas Leppänen. AINON esiintyy myös 30.9. kinokonsertissa italialaisen Filibus-mykkäelokuvan säestäjänä Kuopion Rikos-Vilimit -tapahtuman avajaisissa.

Three Days of Forest

Three Days of Forest puolestaan on Ranskan nuoresta jazzskenestä ponnistava, vokalisti Angela Flahaultin, alttoviulisti Séverine Morfinin ja rumpali Blanche Lafuenten muodostama trio, joka ammentaa afroamerikkalaisten kirjailijoiden runoudesta ja loihtii ilmoille persoonallista sähköistä protestimusiikkiaan, liikkuen suvereenisti free jazz -tunnelmistaa tuutulauluihin. Vuonna 2019 näyttävän Suomen debyyttinsä Raahen Rantajatseilla ja Tampere Jazz Happeningissa tehnyt yhtye esittää kiertueellaan tuoretta ohjelmistoaan. Trio valittiin vuonna 2019 arvostettuun nuorta ranskalaista jazzia edistävään Jazz Migration -sarjaan.

AINON ja Three Days of Forest Suomessa 23.9.-31.10.2021

AINON + Three Days of Forest

  • Pe 24.9.2021 klo 19 Savonlinna, Kulttuurikellari
  • La 25.9.2021 klo 17 Joensuu, Taidemuseo Ahjo / järj. Jazzkerho 76 ry
  • Ti 28.9.2021 klo 19 Helsinki, Malmitalo
  • Ke 29.9.2021 klo 19 Tampere, G Livelab
  • Pe 1.10.2021 klo 19 Äänekoski, Wille / järj. Äänekosken kulttuuritoimi

AINON

  • To 23.9.2021 klo 19 Lieksa, Brahea-Kampus / järj. Jazzkerho 76
  • Ma 27.9.2021 klo 19 Turku, Rica Bar – Monday Jazz Happening / järj. Flame Jazz + Turun Konservatorio
  • To 30.9.2021 klo 18 Kuopio, Kino Kuvakukko / Filibus x AINON / Rikos-Vilimit
  • Su 31.10.2021 klo 16 Pori, Validi Karkia -Klubi

Three Days of Forest 

  • Ti-ke 21.–22.9.2021 Tampere, Ahlman / työpaja
  • To 23.9.2021 klo 18 Kitee, Kiteesalin kahvila
  • Pe 24.9.2021 klo 12 Kitee, Kiteesali / lukiolaiskonsertti
  • To 30.9.2021 klo 19 Loviisa, Marilyn / Ex Quarantine Klubi Loviisa
Ei kommentteja

Sointi Jazz Orchestra ’Mieleni minun tekevi’

Musiikkiteatteri Kapsäkki on jo vakiintunut Sointi Jazz Orchestran esiintymispaikkana

Sointi Jazz Orchestra jatkaa tänä syksynä klubi-iltojaan musiikkiteatteri Kapsäkissä – jälleen elävin yleisöin. Kiitos äskettäin lievennettyjen rajoitusten syksyn ensimmäiseen Mieleni minun tekevi -konserttiin saatiin enemmän lippuja myyntiin ja yleisöä oli paikalla sen verran, että ihan oikeaan konserttitunnelmaan päästiin vaikka torstaina oli pääkaupunkiseudulla tarjolla pitkästä aikaa poikkeuksellisen runsas jazzkonserttitarjonta lukuisin korkean profiilin konsertein Helsingissä ja Espoossa.

Konsertti jatkoi Soinnin teemakonserttien sarjaa jossa tällä kertaa yhdeksälle muusikolle ja säveltäjälle tarjottiin tilaisuus sovittaa kansanlaulu big bandille ja haasteeseen tarttuneet olivat tarttuneet haasteeseen ilahduttavan monipuolisin ottein.

Väliaikoineen noin kahden tunnin konsertti eteni seuraavasti:

  • Tuutuu tupakkarulla sov. Adele Sauros
  • Niin minä neitonen sinulle laulan sov. Rasmus Soini
  • Hän aikoi luoksein tulla sov. Oskari Siirtola
  • Nu solen går ned sov. Antti Lähdesmäki
  • Mieleni minun tekevi sov. Tomi Nikku
  • Rekilaulu sov. Pekka Seppänen
  • Soi kaislikossa aamulla varhain sov. Aleksis Liukko
  • Juokse sinä humma sov. Henri Lyysaari
  • Läksin minä kesäyönä käymään sov. Ville Kyttälä

Henri Lyysaari juonsi illan, kapellimestarina tuttuun tapaan orkesterin taiteellinen johtaja Rasmus Soini

Sovitukset vaihtelivat tyyliltään ja materiaalin käytöltään – joskus kansansävelmän melodiat olivat vahvasti esillä, toisinaan taas enemmän kätkettynä. Kaikissa tapauksissa lähtökohta oli kuitenkin pikemminkin se, että kansansävelmät tuotiin modernin big bandin sointimaailmaan sen sijaan että olisi lähdetty tavoittelemaan kansanmusiikilta kuulostavaa big bandia joka toki lähtökohtaisesti jazzia paljon lähempänä olevalle sovittajajoukolle luontevaa olikin – olisi kyllä ollut hauska saada mukaan joku kansanmusiikkiin erikoistunutkin tekijä, mutta varmasti kynnys big band sovittamiseen on suhteellisen korkealla.

Mutta siinä olikin sitten eroja miten materiaalia käytettiin, yhdistipä Aleksis Liukko sovitukseensa kaksi eri kansanlauluakin, ja minkälaista big band soundia sovittajat hakivat – skaalaa löytyi Antti Lähdesmäen vapaasta improvisaatiosta innoittuneista ryöpsähdyksistä Tomi Nikun vahvasti mustan amerikkalaisen perinteen hengessä svengaavaan soundiin.

Itselleni kansansävelmien onnistunein käyttö on vahvana ja yleisöllekin usein tuttuna melodiana jota voi käyttää soiton punaisena lankana joka kestää rankkaakin uudelleen harmonisointia, melodian monimutkaistaminen tai muokkaaminen niin että sen hahmottaminen on vaikeaa tuntuu kadottavan arvon siitä miksi ylipäänsä käyttää kansanlaulua lähtökohtana. Tästä lähtökohdasta muutama sovitus nousi illan konsertista omiksi suosikiksini muiden yli. Kunniamaininnat saavat orkesterin taiteellisen johtajan, Rasmus Soinin, sovitus Niin minä neitonen sinulle laulan joka oli erityisesti kirjoitettu Janne Saariselle oboe-solistina eikä kaihtanut sävelmän luontaista romantiikkaa ja Njet Njet 9:n johtajana tunnetun Ville Kyttälän Läksin minä kesäyönä käymään jonka uudelle tasolle nosti Pekka Seppäsen klarinettisoolo joka oli ehkä konsertin hienoin soolosuoritus.

Solistina Pekka Seppänen

Kahden kärki erottui vielä näistäkin. Erittäin hienosti tuttua melodiaa käytti monin tavoin illan myös juontaneen Henri Lyysaaren Juokse sinä humma, erityisesti melodian heijastuminen Oskari Siirtolan bassolinjassa Panu Luukkosen pasuunasoolon taustalla oli kutkuttava yksityiskohta. Hienoin sovitus mielestäni oli kuitenkin Antti Lähdesmäen Nu solen går ned joka alkoi hyvinkin vapaana tunnelmointina jonka keskeltä sitten nousi melodia vahvana ja karun keskiaikaishenkisenä sovituksena todella voimakkaasti – luovaa ja omaperäistä ilmaisua jossa vanha norjalainen kansansävelmä toimi väkevästi.

Sointi Jazz Orchestran klubi-illat jatkuvat syksyllä seuraavasti:


  • Sointi Jazz Orchestra joht. Rasmus Soini
  • Puupuhaltimet
    • Petteri Hietamäki
    • Sami Leponiemi
    • Frans Thomsson
    • Janne Saarinen
    • Pekka Seppänen
  • Trumpetit
    • Kalevi Louhivuori
    • Tomi Nikku
    • Joona Kilponen
    • Jasmin Afaneh
  • Käyrätorvi
    • Alexis Routley
  • Pasuunat
    • Mikko Haanpää
    • Panu Luukkonen
    • Hooper Santos
  • Tuuba
    • Kenneth Ojutkangas
  • Piano
    • Aleksis Liukko
  • Basso
    • Oskari Siirtola
  • Rummut
    • Joona Räsänen

Sointi Jazz Orchestra ’Mieleni minun tekevi’ Musiikkiteatteri Kapsäkissä 17.9.2021

Ei kommentteja

Sointi Jazz Orchestran Sointi-klubin syyskausi alkaa 16.9. – voita liput konserttiin kilpailussa

Sointi Jazz Orchestra antaa jälleen syksyn ensimmäisessä konsertissa 16.9. Musiikkiteatteri Kapsäkissä mahdollisuuden nuorille sovittajille mahdollisuuden esitellä kykyjään. Mieleni minun tekevi -konsertin teemana ovat uudet sovitukset kansansävelmistä.

Kantaesityskonsertin sovittajat ovat Ville Kyttälä, Aleksis Liukko, Henri Lyysaari, Antti Lähdesmäki, Tomi Nikku, Adele Sauros, Pekka Seppänen, Oskari Siirtola ja Rasmus Soini.

Yhteistyössä Sointi Jazz Orchestran kanssa Jazzpossu tarjoaa kahdelle onnekkaalle seuralaisineen liput Mieleni minun tekevi –konserttiin ja orkesterin viime vuonna julkaistun Kolibri -levyn. Kilpailu on käynnissä maanantaihin 13.9. kello 12 asti.

OSALLISTU KILPAILUUN LINKIN TAKANA OLEVALLA LOMAKKEELLA

  • Sointi-klubi: Mieleni minun tekevi
  • Torstaina 16.9. klo 19, Musiikkiteatteri Kapsäkki
  • Liput 20/10 €: https://bit.ly/3gqfHyo
Ei kommentteja

Jazzpossun elokuun 2021 soittolista

  • John Coltrane – A Love Supreme, Pt. IV – Psalm – Live
  • Lee Morgan – The Beehive – Live

Jazzin legendoilta kaivetaan joka vuosi arkistoista jotain ennen julkaisematonta markkinoille, mutta tänä vuonna on tulossa jotain poikkeuksellisen mielenkiintoista John Coltranen uran varrelta. Jazzin suurimpiin klassikoihin kuuluvasta A Love Supremesta jota Coltrane ei juuri soittanut livenä tiedettiin aiemmin vain yksi liveäänitys, mutta nyt on löydetty toinen kokonainen setti lokakuulta ’65 Seattlesta. Uusi julkaisu on tulossa lokakuussa, ennakkoraita Psalm lupaa hyvää.

Jo ilmestynyt arkistoherkuttelu on 8 CD:n tai 12 LP:n boksi Lee Morganin Live at the Lighthouse -materiaalia. The Complete Live at the Lighthouse kattaa kaikki Morganin bändin soittamat ja äänittämät kaksitoista settiä viikonlopulta heinäkuun 10-12, 1970 joista koostettiin Live at the Lighthouse -tupla-LP. Seitsemän ja puolituntinen paketti on melkoinen maraton, mutta Morganin musiikin ystäville on tarjolla mahdollisuus tutkia ja tutustua miten samat kappaleet elivät tulkinnan mukana saman viikonlopun sisälläkin.

  • Timo Lassy – Subtropical
  • Elena Mindru – Blueberry
  • Foat/Heinola/Åkerblom – Feline Fantasy
  • Panu Savolainen – Sumu
  • Lapua-Uusi-Guinea – Syyshambo
  • Olavi Louhivuori – Resonance
  • Artturi Rönkä – Daniel Sommer – Sörnäinen
  • Aaro Laitinen Quintet – 11
  • SUPERHEAVY. – Head Bopper
  • Innanen/Pasborg/Piromalli – Søhesten 

Kotimaista uutta jazztarjontaa on taas mukavasti. Merkittävin uusi julkaisu on Timo Lassyn Trio, joka olikin jo blogissa esillä. Viime perjantaina ilmestyi myös laulaja Elena Mindrun uusi levy Hope – Blueberry-kappale huokuu äitiyden iloa.

Kosketinsoittaja Greg Foatin kohtaaminen Aleksi Heinolan ja Teemu Åkerblomin kanssa oli myös jo blogissa tapetilla – spontaania jammailua koko rahalla.

Sitten pieni folkhetki – vibrafonisti Panu Savolainen on julkaissut muutamia lisäraitoja uusimman Soiva levynsä sessioista – tässä niistä viimeisin Sumu. Uutta pelimannimusiikkia soittaa puolestaan Lapua-Uusi-Guinea – tässä näytteenä Eclipsen pari viikkoa sitten julkaisemalta levyltä Virittää vuodenaikaan sopiva Syyshambo.

Jonkunlainen trendi tuntuu olevan ennakkobiisien julkaisu ilman mitään julkista materiaalia tulevasta levystä. Raita kerrallaan näyttää ilmestyvän Edition Recordsista irtaantuneella E2 Music -labelilla Olavi Louhivuoren pianolevy Songs of Solitude. Apple Musicin tiedot antavat ymmärtää, että kyseessä on 5 raitainen EP ja julkaisupäivä syyskuun 10, neljä raitaa löytyy jo Spotifysta.

Pianisti Artturi Röngän ja rumpali Daniel Sommerin yhteisprojektin levyä lupailtiin viime syksynä, nyt se ilmeisesti on ilmestymässä. Ennakkoraidalla ainakin vierailee Kasperi Sarikoski.

Miellyttävää ”musiikkiopistofuusiota” soittaa Aaro Laitinen Quintet Jyväskylästä. Viime vuonna perustettu yhtye on päässyt nopeasti ensilevyn makuun – uusi levy on nyt ulkona Eclipseltä.

Norjalaisen AMP Music & Recordsin julkaisuilla on taas viime aikoina kuultu mukavasti suomalaismuusikoita, näin myös SUPERHEAVY. -kokoonpanossa jossa vaikuttaa pianisti Antti Lähdesmäki. Basisti Daniel Anderssonin johtama bändi lähti tekemään pohjoismaista pianotriojazzia, mutta kovin kaavamaista tai tavanomaista lopputulosta ei tullut.

Jo keväällä ilmestyi Clean Feedillä Mikko Innasen triolevy This is it kera ranskalaisurkuri Cédric Piromallin ja tanskalaisrumpali Stefan Pasborgin, mutta jäi tuolloin näillä soittolistoilla noteeraamatta – tämä virhe täytyy ehdottomasti korjata, mainiota musiikkia.

 

  • Makaya McCraven – Frank’s Tune
  • Anthony Joseph – Calling England Home
  • Marc Johnson – Freedom Jazz Dance
  • Andrew Cyrille Quartet – Happy Go Lucky
  • Brandee Younger – Reclamation
  • Kenny Garrett – Soldiers of the Fields / Soldats des Champs
  • Nils Petter Molvær – True Love Waits (Radiohead)
  • KUU! – My Body is a Cage

Legendaarinen Blue Note -levy-yhtiö tuntuu jatkuvasti etsivän mahdollisuuksia tuoda omaa klassikoita pursuavaa katalogiaan nykyaikaan. Tätä edustaa tuottaja/rumpali Makaya McCravenin tuleva julkaisu Deciphering the Message jolla McCraven työstää, tulkitsee ja remixaa Blue Noten klassikkoraitoja. Julkaisupäivään marraskuun 19. on vielä aikaa, mutta nyt voi alkaa tutustua mitä tuleman pitää. Ennakkoraita Frank’s Tune perustuu Jack Wilsonin levytykseen vuodelta ’67 – Blue Noten kokoamalta soittolistalta löytyvät tämän lisäksi muutkin lähtökohdat.

Brittiskenen keskeisiä julkaisuja tältä vuodelta on runoilija/kirjailija Anthony Josephin The Rich Are Only Defeated When Running for Their Lives – väkevää yhteiskunnallista kannanottoa ja syvää groovea.

Basisti Marc Johnsonin uusi ECM-levy on soolobassolevy – ehkä yllättävän helppokuunteluinen sellainen. Mukana kolme jazzstandarditulkintaa – tässä niistä yksi, Eddie Harrisin Freedom Jazz Dance – ja viisi Johnsonin omaa sävellystä.

Rumpalilegenda Andrew Cyrillen uusi ECM-julkaisu The News tasapainoilee freen ja Monk-maisen svengaavan jazzin välimaastoissa jota erityisesti kuullaan kitaristi Bill Frisellin sävellyksissä kuten tässä Happy Go Luckyssa.

Brandee Younger on vakiinnuttanut itsensä amerikkalaisen nykyjazzin keskeiseksi harpistiksi Dorothy Ashbyn ja Alice Coltranen jalanjäljissä. Uusi Impulse! -julkaisu Somewhere Different todistaa, että harppu sopii moderneihinkin äänimaailmoihin.

Saksofonisti Kenny Garrettin kunnianosoitus Detroitin jazzhistorialle – Sounds from the Ancestors – on ollut jo muutamaan kertaan näillä soittolistoilla esillä ennakkoraidoillaan. Nyt on koko levy ilmestynyt ja se on varsin hyvä, joten otetaan vielä yksi väkevä näyte.

Ja lopuksi vielä muutama rock-tulkinta. Aikoinaan ns. future jazz -tyylin keskeisiin hahmoihin kuuluva trumpetisti Nils Petter Molvær tulkitsee uudella levyllään Stitches Radioheadia ja KUU! jossa soittavat mm. Kalle Kalima ja Christian Lillinger puolestaan Arcade Firea.

Avainsanat: ,
Ei kommentteja

Timo Lassy – Trio

Timo Lassyn uusi trio tuntuu sekä tuoreelta, että tutulta. Lassyn uran aikana suomalaista jazzia seuranneille soittokumppanit Ville Herrala ja Jaska Lukkarinen ovat tuttuakin tutumpi ja Lassyn saksofonissa on tuttu soundi. Paljon on kuitenkin uuttakin ilmaisussa, heti kättelyssä avausraidalla Foreign Routes vahvaan osaan nousevat Marzi Nymanin sovittamat jouset jotka antavat musiikille jopa vähän exotica-vivahteisen silauksen. Kappale on saanut innoituksensa Lassyn isoisän Amerikan reissulla kuvaamista kaitafilmeistä joita nähdään myös kappaleen musiikkivideolla.

Tämän yhteyden kautta ehkä muukin Trio -levyn musiikki alkaa kuulostaa jotenkin nostalgiselta – jouset muistuttavat 60-luvun viihdeorkestereista – mutta siinä missä Timo Lassy Bandin musiikki oli selkeästi 60-lukulaisesta hard bopista ja soul jazzista innoittunutta on Trion musiikki vähemmän vanhemman jazzin kuuloista. Nostalgian tunne kumpuaa enemmän pienestä haikeudesta kuin yritykseltä kuulostaa menneiltä ajoilta.

Trio on yllättävän vähäeleinen levy. Usein hienoimmat hetket levyn parissa tulevat pientistä yksityiskohdista nautiskelusta. Saksofonitrion keskeinen haaste on se, että fonisti joutuu soittamaan käytännössä soittamaan paljon ja täyttämään tilaa – jos ideat loppuvat kesken sen kuulijat huomaavat. Tämä ei tunnu Lassylle tuottavan vaikeuksia ja trio kääntää kokoonpanon edukseen jättäen tilaa kaikille kolmelle kuulua. Lukkarinen soittaa miellyttävän pehmeästi eikä Herralalla ole vaikeuksia saada itseään kuuluviin soolojensa aikana. Onnistuneesta hienovaraisesta, mutta rikkaasta rytmityöskentelystä hyvä esimerkki on Subtropical jossa trooppista rytmi-iloittelua vahvistaa Abdissa Assefa. Kaikilla soittimilla on tilaa.

Levyn herkkä ote vaikuttaa kokonaisuuteen mielenkiintoisesti. Seitsemänraitaisen päätteeksi etukäteen singlenä julkaistu Orlo kuulostaa paljon väkevämmältä kuin erillisenä biisinä. Kokonaisuus on tässä tapauksessa enemmän kuin osiensa summa. Triolla Lassy onnistuneesti uudistaa ja haastaa itseään ja kokonaisuutena levy ja sen tuotanto toimivat mainiosti. Sen verran lähellä Lassyn pitkäaikaisen kokoonpanon musiikkia ollaan, että levy vedonnee ensisijaisesti Lassya jo aiemmin fanittaneisiin, mutta heistähän ei ole pulaa.

Uutta levyä saa We Jazzilta CD:nä ja diginä, LP tällä tietämällä tulossa joulukuussa.

  • Timo Lassy – saksofoni
  • Ville Herrala – basso
  • Jaska Lukkarinen – rummut
  • Budapest Art Orchestra – jouset sov. Marzi Nyman
  • Tuomo Prättälä – koskettimet
  • Valtteri Pöyhönen – koskettimet
  • + Abdissa Assefa – lyömäsoittimet
Ei kommentteja

Foat, Heinola, Åkerblom – Gone to the Cats

Monet uusia levyjä metsästävät jazzvinyylidiggarit varmasti tuntevat kosketinsoittaja Greg Foatin jolta on eri kokoonpanoissa ilmestynyt viime vuosina useampikin mielenkiintoinen levy vuodessa. Siuntiosta käsin toimiva Fredrik Lavikin Jazzaggression Records julkaisi pari vuotta sitten Foatin, basisti Paul Armfieldin ja rumpali Ken Blackin improvisoituja jammailuja 10-tuumaisella Gone to the Dogs ja jonkunlaisena jatkona tälle yhteistyölle on ilmestynyt Gone to the Cats jonka erityisen kiinnostavaksi suomalaisille yleisöille tekee se, että nyt soittokumppanit ovat Suomesta – bassossa äskettäin Sijoitustiedon kirjottajanakin aloittanut Teemu Åkerblom ja rummuissa Aleksi Heinola joista molemmat ovat Jazzaggressionin kautta julkaisseet myös johtamiensa kokoonpanojen musiikkia.

Konsepti on kissalevyllä sama kuin koirien kanssa, levyn kahdeksan raitaa ovat etukäteen suunnittelemattomia improvisaatioita. Ei kuitenkaan kannata ajatella, että kyseessä olisi free jazzia – Foat on pehmeiden groovejen ja rennon usein jopa lounge tai easy listening musiikin rajoille hiipivän musiikin tekijä ja Gone to the Catskin sisältää rentoa ja rytmikästä jamittelua.

Ensimmäisellä raidalla Feline Fantasy vierailee jälkiäänityksenä huilussa Jimi Tenor. Se on levyn kannalta hyvä veto vaikka ehkä konseptia rikkookin – se tuo hieman jäsennellympää tuntua Foatin modaaliseen sähköpianoherkutteluun ja virittää kuuntelijan hyvin oikealle aaltopituudelle. Foatin tyyliin levy sopii mainiosti taustamusiikiksi ja helposti sen puolelle lipsahtaakin, mutta rennot groovepalat ovat erinomaisen miellyttävää kuunneltavaa, joten levyä soittelee etätöiden taustalla ilokseen vaikka koko päivän. Gone to the Cats ei ole erityisen kunnianhimoinen levy, mutta se kuulostaa hyvältä ja sen kuuntelemisesta tulee hyvä mieli – myös levyn vinyylipainos on erinomaisen kuuloinen, Åkerblomin basso erityisesti kuulostaa mainiolta.

Kokonaisuutena Gone to the Cats toimittaa mitä konsepti lupaa – trion leppoisaa (kissa-aiheista) jammailua – eikä ehkä nouse konseptinsa yläpuolelle, mutta tekee sen erinomaisen onnistuneesti ja oli ehdottomasti positiivinen yllätys, levy on myös kestänyt kuuntelua ja pyörii levylautasella säännöllisesti.

Tuoretta levyä voi tilata Jazzaggressionilta.

  • Greg Foat – koskettimet
  • Teemu Åkerblom – basso
  • Aleksi Heinola – rummut
  • Jimi Tenor – huilu
Ei kommentteja